NULL string(0) ""

Uchwała nr LI/342/2023Rady Miejskiej w Lubniewicachz dnia 28 grudnia 2023w sprawie uchwały budżetowej Gminy Lubniewice na 2024 rokNa podstawie art.18 ust.2 pkt. 4 i 9 lit. d, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2023 poz. 40 ) art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art 216, art. 217 , art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 , art. 242, art. 258 ust. 1 , art. 264 ust. 3, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023, poz.1270 ze zm.),oraz art. 111 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 12 marca 2022r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (DZ.U. z 2023 r., poz.103 zez zm.) Rada Miejska w Lubniewicach uchwala, co następuje:

Uchwała nr LI/342/2023
Rady Miejskiej w Lubniewicach
z dnia 28 grudnia 2023


w sprawie uchwały budżetowej Gminy Lubniewice na 2024 rok

Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4 i 9 lit. d, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2023 poz. 40 ) art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art 216, art. 217 , art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 , art. 242, art. 258 ust. 1 , art. 264 ust. 3, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023, poz.1270 ze zm.),oraz art. 111 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 12 marca 2022r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (DZ.U. z 2023 r., poz.103 zez zm.) Rada Miejska w Lubniewicach uchwala, co następuje:


§ 1. 
Określa się planowane dochody budżetu w łącznej kwocie 19.885.789,12 zł w tym:
1. dochody bieżące w kwocie 16.568.421,31 zł,
2. dochody majątkowe w kwocie3.317.367,81 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2. 
Określa się planowane wydatki budżetu w łącznej kwocie 23.048.920,76 zł, w tym:
1. wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 17.683.580,33 zł, w tym:
1) wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie 14.737.248,17 zł:
a) wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczone 9.051.859,38 zł,
b) wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych 5.685.388.79 zł,
2) wydatki na dotacje na zadania bieżące – 833.955,00 zł,
3) wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych – 1.760.204,00 zł,
4) wydatki na obsługę długu publicznego – 352.173,16 zł.
2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na kwotę 5.365.340,43 zł w tym:
1) na inwestycje i zakupy inwestycyjne: 5.365.340,43 zł,   zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 3. 
1. Określa się planowany deficyt budżetu w kwocie 3.163.131,64 zł który zostanie sfinansowany przychodami pochodzącymi z wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust 2 pkt 6.
2. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 3.413.131,64 zł.
3. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów w wysokości 250.000,00 zł.
4. Przychody i rozchody określa załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 4. 
Określa się limity zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na pokrycie w występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy do kwoty 500.000,00 zł.

§ 5. 
1. Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 45.000,00 zł.
2. Tworzy się rezerwę celową w wysokości 44.000,00 zł, na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.

§ 6. 
Zestawienie planowanych dotacji udzielanych z budżetu gminy, zawiera załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 7. 
Określa się plan przychodów oraz kosztów samorządowego zakładu budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.

§ 8. 
Określa się plan wydatków w ramach Funduszu Sołeckiego w podziale na sołectwa zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.

§ 9. 
Dochody i wydatki budżetu obejmują:
1. Dochody z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 138.200,00 zł oraz na wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w kwocie 128.200,00 zł i w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie 10.000,00 zł.
2. Dochody z części opłaty za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym w wysokości 36.800,00 zł. i wydatki na realizację zadań ujętych w gminnym programie rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 36.800,00 zł”.
3. Określa się dochody związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska w kwocie 1.000,00 zł oraz wydatki na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w kwocie 1.000,00 zł.
4. Określa się dochody z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 1.000.575,00 zł i wydatki związane z obsługą systemu gospodarki  śmieciowej 1.251.165,40 zł.
5. Określa się dochody pochodzące z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 w kwocie 3.257.367,81 zł. oraz wydatki finansowane tymi środkami  w kwocie 3.257.367,81 zł.

§ 10. 
Określa się dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami jak w załączniku nr 1 i 2 do niniejszej uchwały.

§ 11. 
Upoważnia się Burmistrza do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu do kwoty 500.000,00 zł,
2. Dokonywanie zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy w ramach działu, w planie wydatków majątkowych w ramach działu, w planie wydatków w ramach działu, polegających na zwiększeniu lub zmniejszeniu wydatków majątkowych z odpowiednią zmianą (zwiększeniem lub zmniejszeniem) w zakresie wydatków  bieżących,
3. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunku w innych bankach, niż bank prowadzących obsługę budżetu Gminy,
4. dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile nie pogorszą wyniku budżetu,
c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich,
5. Przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikają płatności wykraczające poza rok budżetowy na łączną kwotę do 500.000,00 zł.
6. Samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 500.000,00 zł.

§ 12. 
W celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, Rada Miejska w Lubniewicach upoważnia Burmistrza Lubniewic do:
1) dokonania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej;
2) dokonywania czynności, o których mowa w art. 258 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;”

§ 13. 
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Lubniewic.

§ 14. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2024r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Uchwała nr LI/342/2023 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 28 grudnia 2023 r. (1353kB) pdf
Przewodniczący Rady Miejskiej
        w Lubniewicach
               Tomasz Janiszewski

metryczka


Odpowiada za treść: Małgorzata Kuzajewska
Opublikował: Małgorzata Kuzajewska-Moskwa (2 stycznia 2024, 09:12:35)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 237