Strona główna > Uchwały > 2013 |
Uchwała nr XXVII/193/2013Rady Miejskiej w Lubniewicachz dnia 15 marca 2013zmieniającą uchwałę Nr XXI/152/2012 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 22 listopada 2012r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubniewice, zmienioną uchwałą Nr XXIII/164/2012 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 28 grudnia 2012r. w sprawie zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubniewice. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gmin (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z póz. zm.) i art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012r. poz. 391 z późn. zm.), po uzyskaniu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Miejska w Lubniewicach uchwala co następuje:
Uchwała nr XXVII/193/2013
Rady Miejskiej w Lubniewicach
z dnia 15 marca 2013
zmieniającą uchwałę Nr XXI/152/2012 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 22 listopada 2012r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubniewice, zmienioną uchwałą Nr XXIII/164/2012 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 28 grudnia 2012r. w sprawie zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubniewice.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gmin (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z póz. zm.) i art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012r. poz. 391 z późn. zm.), po uzyskaniu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Miejska w Lubniewicach uchwala co następuje:
§1
W uchwale Nr XXI/152/2012 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 22 listopada 2012r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubniewice, zmienioną uchwałą Nr XXIII/164/2012 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 28 grudnia 2012r. w sprawie zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubniewice, wprowadza się zmiany:
1) § 2 ust 1 otrzymuje brzmienie: Właściciel nieruchomości ma obowiązek pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.
2) W § 2 dodaje się ust. 16 o treści: Odpady przeznaczone do składowania w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będą odbierane bezpośrednio od właściciela nieruchomości wg. podanego harmonogramu i przewożone do punktu zbiórki - z wyjątkiem odpadów budowlano-remontowych i rozbiórkowych, które właściciel nieruchomości bez względu na miejsce zamieszkania będzie dostarczał do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.
3) § 11 otrzymuje brzmienie: Ustala się we wszystkich rodzajach zabudowy minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania odpadów:
1. Niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, jeśli z takiego pojemnika korzysta:
a. Nie mniej niż dwie osoby - w rozmiarze 60 l;
b. Nie mniej niż 3 osoby i nie więcej niż 4 osoby - w rozmiarze 90 l;
c. Nie mniej niż 5 osób i nie więcej niż 7 osób - w rozmiarze 120 l;
d. Nie mniej niż 8 osób i nie więcej niż 12 - w rozmiarze 240 l.
2. Segregowanych odpadów komunalnych, jeśli z takiego pojemnika korzysta;
a. Nie mniej niż dwie osoby - w rozmiarze 60 l;
b. Nie mniej niż 3 osoby i nie więcej niż 4 osoby - w rozmiarze 90 l;
c. Nie mniej niż 5 osób i nie więcej niż 7 osób - w rozmiarze 120 l;
d. Nie mniej niż 8 osób i nie więcej niż 12 - w rozmiarze 240 l.
4) W § 11 dodaje się ust. 3 o treści: Dopuszcza się przy zachowaniu minimalnej pojemności stosowanie innych pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych, niż zostały określone w ust. 1 i ust. 2.
5) W § 11 dodaje się ust. 4 o treści: W przypadku korzystania z pojemników, większej ilości osób niż określono w ust. 1 pkt 4 i ust. 2 pkt 4 przyjmuje się minimalną pojemność pojemników w ten sposób, że na każdą kolejną osobę należy zwiększyć pojemność o wartość 20 litrów.
6) § 18 ust 1 otrzymuje brzmienie: Właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w zabudowie wielorodzinnej zobowiązani są od pozbywania się niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z terenu nieruchomości raz na tydzień.
7) W § 18 dodaje się ust. 1a o treści: Właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w zabudowie jednorodzinnej zobowiązani są od pozbywania się niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z terenu nieruchomości raz na dwa tygodnie.
8) § 18 ust 3 otrzymuje brzmienie: Odpady podlegające segregacji odbierane są w terminach:
1. Od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej raz na tydzień;
2. Od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i właścicieli nieruchomości niezamieszkałych:
a. raz w miesiącu – w okresie od września do maja;
b. raz na dwa tygodnie – w okresie od czerwca do sierpnia.
§2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Lubniewic.
§3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłodzenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
2013.845 z dnia 2013-03-22
metryczka
Opublikował: Waldemar Gatzka (3 kwietnia 2013, 12:16:04)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1271