Strona główna > Przetargi > Rozstrzygnięte > 2014 |
zamówienie na: |
Zakup ciągnika rolniczego w formie leasingu operacyjnego |
zamawiający: | Zakłag Gospodarki Komunalnej w Lubniewicach |
tryb zamówienia: | Przetarg nieograniczony |
nr sprawy: | 271/4/2014 |
wartość: | Nie przekraczająca kwoty określone w art. 11 ust. 8 ustawy Pzp |
termin składania ofert: | 26 czerwca 2014 10:00 |
wynik postępowania: | NDB Spółka z o.o., ul. Mostowa 12, 66-400 Gorzów Wlkp. Cena wybranej oferty: 192.597,50 zł |
Ogłoszenie o zamówieniu (2040kB)
SIWZ (197kB)
Zawiadomienie o wyborze oferty (40kB)
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia (733kB)
-------------------------------------------------------------------------------------------
PYTANIA I ODPOWIEDZI
1. Czy ciągnik musi być wyposażony w przedni WOM , czy może jedynie zapewniać taką możliwość?
Odpowiedź:
Zakład Gospodarki Komunalnej w Lubniewicach w odpowiedzi na zapytanie do SIWZ dotyczące opisu przedmiotu zamówienia: czy ciągnik musi być wyposażony w przedni WOM, czy może jedynie zapewniać taką możliwość informuje, że ciągnik nie musi być wyposażony w przedni WOM, ale ma zapewniać taką możliwość.
--------------------------------------------------------------------------------------------
PYTANIA I ODPOWIEDZI 2
1. Przedmiot
leasingu stanowi własność Wykonawcy i główne zabezpieczenie wykonania umowy
przez Zamawiającego, stąd prosimy o informację, czy;
a) Zamawiający akceptuje w całym okresie trwania umowy leasingu ponoszenie kosztów ubezpieczenia przedmiotu leasingu zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami przez Wykonawcę - TAK
b) w przypadku wyboru ubezpieczenia przedmiotu leasingu poza pakietem oferowanym przez Wykonawcę Zamawiający akceptuje poniższe:
- Ubezpieczenia przedmiotu w akceptowalnym przez Wykonawcę zakładzie ubezpieczeń (Wykonawca wraz z ofertą załączy wykaz akceptowalnych zakładów ubezpieczeń) - TAK
- Dostarczenia potwierdzenia zawarcia ubezpieczenia wraz z dowodem opłacenia składki jednorazowo najpóźniej w dacie wydania przedmiotu do używania Zamawiającemu - TAK
- W kolejnych latach trwania umowy dostarczenie potwierdzenia wznowienia polisy wraz z dowodem opłacenia składki nie później niż w terminie 10 dni przed terminem wygaśnięcia polisy - TAK
2. W trakcie realizacji umowy leasingu mogą powstać opłaty związane z usługami realizowanymi na rzecz Zamawiającego i na jego wniosek – (np. aneks do umowy – zmiana harmonogramu spłat, opinia o Zamawiającym itp.) lub z jego winy – np.: monity w przypadku zaległości. Ze względu na ich przyszły i warunkowy charakter powstania ww. kosztów nie można ująć i wskazać na dzień sporządzenia oferty. Czy w związku z powyższym Zamawiający akceptuje fakt, iż w przypadku zaistnienia zdarzeń wyszczególnionych w Tabeli Opłat i Prowizji stanowiącej integralną część umowy leasingu, Wykonawca obciąży Zamawiającego opłatą dodatkową w wysokości wskazanej w poniższej Tabeli. Czy Zamawiający akceptuje fakt, iż, Koszty te nie zostaną ujęte w cenie oferty - TAK
3. Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, powyższa zmiana nie wymagać będzie sporządzenia pisemnego aneksu do umowy -TAK
4. Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający akceptuje ponoszenie kosztów związanych z użytkowaniem przedmiotu leasingu (np. opłaty za rejestracje, koszty ubezpieczenia etc. ) - TAK Czy Wykonawca ma wliczyć w cenę oferty koszty pierwszej rejestracji przedmiotu zamówienia? - NIE
5. Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający dopuszcza możliwość naliczenia przez Wykonawcę odsetek ustawowych za zwłokę w płatnościach opłat leasingowych? - TAK
6. Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający akceptuje wystawienie weksla własnego in blanco jako prawnego zabezpieczenia wykonania umowy leasingu? - NIE
7. Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający dopuszcza zamieszczenie w umowie leasingu zapisów regulujących zgodnie z przyjętymi przez Wykonawcę praktykami: TAK
a. Zasady rozwiązania i rozliczenia umowy leasingu w sytuacji utraty przedmiotu leasingu (z tytułu szkody całkowitej lub kradzieżowej)
b. Zasady rozwiązania i rozliczenia umowy leasingu z przyczyn leżących po stronie Korzystającego
c. Zasady rozliczenia umowy po zakończeniu podstawowego okresu trwania w przypadku nie skorzystania z prawa nabycia przedmiotu przez Zamawiającego
8. czy Zamawiający dopuszcza wystawienie weksla własnego in blanco (wraz z deklaracją wekslową) jako prawnego zabezpieczenia wykonania umowy leasingu przez Zamawiającego? - NIE
9. W związku z koniecznością oceny aktualnej sytuacji prawno – ekonomicznej Zamawiającego, w celu złożenia wiążącej oferty prosimy o udostępnienie poniższej dokumentacji:
Wskazane dokumenty finansowe mogą zostać udostępnione dopiero po rozstrzygnięciu przetargu i wyborze najkorzystniejszej oferty.
a) Dokumentacja dot. Zakładu Gospodarki Komunalnej ;
Dokumenty finansowe
1) Plan rzeczowo-finansowy dot. bieżącego roku
2) Aktualny bilans aktualny oraz za rok ubiegły
3) Sprawozdanie z realizacji budżetu za dwa ubiegłe lata poprzedzające złożenie wniosku (roczne sprawozdanie finansowe)
4) Aktualne zestawienie składników majątku
5) Zestawienie zobowiązań finansowych wobec podmiotów trzecich (ekspozycja, zapadalność):
6) Aktualne zaświadczenie ZUS o niezaleganiu
Dokumenty założycielskie
1) Uchwała gminy Lubniewice o powołaniu jednostki
2) Regulamin organizacyjny jednostki organizacyjnej,
3) Dokument o powołaniu kierownika jednostki organizacyjnej,
4)Pełnomocnictwo dla kierownika jednostki organizacyjnej do zawarcia i realizacji Umowy leasingu
5) Zaświadczenia o nadaniu NIP, Regon
b) Dokumentacja prawno finansowa gminy Lubniewice;
Dokumenty finansowe
1) Rb-NDS – Kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie - za ostatnie 2 pełne okresy budżetowe
2) Rb-Z - Kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń – za ostatnie 2 pełne okresy budżetowe
3) Uchwała budżetowa lub projekt uchwały budżetowej z opinią RIO o projekcie i w sprawie możliwości sfinansowania deficytu
4) Wieloletnia prognoza finansowa uchwalana przez organ stanowiący na okres obejmujący przynajmniej rok budżetowy i następne trzy lata lub projekt uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej z opinią RIO o projekcie i w sprawie prawidłowości planowanej kwoty długu
5) Opinia RIO o sprawozdaniach z wykonania budżetu za ubiegły rok budżetowy
6) Aktualna informacja o stanie mienia komunalnego (sporządzana zgodnie z zapisami ustawy o finansach publicznych); przychody ze sprzedaży majątku za rok ubiegły oraz prognozowane w bieżącym roku
7) Prognozowane zadłużenie i obsługa długu w okresie kredytowania, o ile nie znajdzie się wieloletniej prognozie finansowej,
8) Zaświadczenie lub oświadczenie o nie zaleganiu z opłatami w ZUS, US
9) Opinia biegłego rewidenta z badania rocznego sprawozdania finansowego JST, jeśli na dzień 31.12 roku poprzedzającego rok, za który sporządzono sprawozdanie, liczba mieszkańców JST przekracza 150 tys.
Dokumenty założycielskie:
1) Statut gminy
2) Zaświadczenia o nadaniu NIP, Regon
10. Nie zmieniamy terminu składania ofert.
a) Zamawiający akceptuje w całym okresie trwania umowy leasingu ponoszenie kosztów ubezpieczenia przedmiotu leasingu zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami przez Wykonawcę - TAK
b) w przypadku wyboru ubezpieczenia przedmiotu leasingu poza pakietem oferowanym przez Wykonawcę Zamawiający akceptuje poniższe:
- Ubezpieczenia przedmiotu w akceptowalnym przez Wykonawcę zakładzie ubezpieczeń (Wykonawca wraz z ofertą załączy wykaz akceptowalnych zakładów ubezpieczeń) - TAK
- Dostarczenia potwierdzenia zawarcia ubezpieczenia wraz z dowodem opłacenia składki jednorazowo najpóźniej w dacie wydania przedmiotu do używania Zamawiającemu - TAK
- W kolejnych latach trwania umowy dostarczenie potwierdzenia wznowienia polisy wraz z dowodem opłacenia składki nie później niż w terminie 10 dni przed terminem wygaśnięcia polisy - TAK
2. W trakcie realizacji umowy leasingu mogą powstać opłaty związane z usługami realizowanymi na rzecz Zamawiającego i na jego wniosek – (np. aneks do umowy – zmiana harmonogramu spłat, opinia o Zamawiającym itp.) lub z jego winy – np.: monity w przypadku zaległości. Ze względu na ich przyszły i warunkowy charakter powstania ww. kosztów nie można ująć i wskazać na dzień sporządzenia oferty. Czy w związku z powyższym Zamawiający akceptuje fakt, iż w przypadku zaistnienia zdarzeń wyszczególnionych w Tabeli Opłat i Prowizji stanowiącej integralną część umowy leasingu, Wykonawca obciąży Zamawiającego opłatą dodatkową w wysokości wskazanej w poniższej Tabeli. Czy Zamawiający akceptuje fakt, iż, Koszty te nie zostaną ujęte w cenie oferty - TAK
3. Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, powyższa zmiana nie wymagać będzie sporządzenia pisemnego aneksu do umowy -TAK
4. Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający akceptuje ponoszenie kosztów związanych z użytkowaniem przedmiotu leasingu (np. opłaty za rejestracje, koszty ubezpieczenia etc. ) - TAK Czy Wykonawca ma wliczyć w cenę oferty koszty pierwszej rejestracji przedmiotu zamówienia? - NIE
5. Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający dopuszcza możliwość naliczenia przez Wykonawcę odsetek ustawowych za zwłokę w płatnościach opłat leasingowych? - TAK
6. Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający akceptuje wystawienie weksla własnego in blanco jako prawnego zabezpieczenia wykonania umowy leasingu? - NIE
7. Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający dopuszcza zamieszczenie w umowie leasingu zapisów regulujących zgodnie z przyjętymi przez Wykonawcę praktykami: TAK
a. Zasady rozwiązania i rozliczenia umowy leasingu w sytuacji utraty przedmiotu leasingu (z tytułu szkody całkowitej lub kradzieżowej)
b. Zasady rozwiązania i rozliczenia umowy leasingu z przyczyn leżących po stronie Korzystającego
c. Zasady rozliczenia umowy po zakończeniu podstawowego okresu trwania w przypadku nie skorzystania z prawa nabycia przedmiotu przez Zamawiającego
8. czy Zamawiający dopuszcza wystawienie weksla własnego in blanco (wraz z deklaracją wekslową) jako prawnego zabezpieczenia wykonania umowy leasingu przez Zamawiającego? - NIE
9. W związku z koniecznością oceny aktualnej sytuacji prawno – ekonomicznej Zamawiającego, w celu złożenia wiążącej oferty prosimy o udostępnienie poniższej dokumentacji:
Wskazane dokumenty finansowe mogą zostać udostępnione dopiero po rozstrzygnięciu przetargu i wyborze najkorzystniejszej oferty.
a) Dokumentacja dot. Zakładu Gospodarki Komunalnej ;
Dokumenty finansowe
1) Plan rzeczowo-finansowy dot. bieżącego roku
2) Aktualny bilans aktualny oraz za rok ubiegły
3) Sprawozdanie z realizacji budżetu za dwa ubiegłe lata poprzedzające złożenie wniosku (roczne sprawozdanie finansowe)
4) Aktualne zestawienie składników majątku
5) Zestawienie zobowiązań finansowych wobec podmiotów trzecich (ekspozycja, zapadalność):
6) Aktualne zaświadczenie ZUS o niezaleganiu
Dokumenty założycielskie
1) Uchwała gminy Lubniewice o powołaniu jednostki
2) Regulamin organizacyjny jednostki organizacyjnej,
3) Dokument o powołaniu kierownika jednostki organizacyjnej,
4)Pełnomocnictwo dla kierownika jednostki organizacyjnej do zawarcia i realizacji Umowy leasingu
5) Zaświadczenia o nadaniu NIP, Regon
b) Dokumentacja prawno finansowa gminy Lubniewice;
Dokumenty finansowe
1) Rb-NDS – Kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie - za ostatnie 2 pełne okresy budżetowe
2) Rb-Z - Kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń – za ostatnie 2 pełne okresy budżetowe
3) Uchwała budżetowa lub projekt uchwały budżetowej z opinią RIO o projekcie i w sprawie możliwości sfinansowania deficytu
4) Wieloletnia prognoza finansowa uchwalana przez organ stanowiący na okres obejmujący przynajmniej rok budżetowy i następne trzy lata lub projekt uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej z opinią RIO o projekcie i w sprawie prawidłowości planowanej kwoty długu
5) Opinia RIO o sprawozdaniach z wykonania budżetu za ubiegły rok budżetowy
6) Aktualna informacja o stanie mienia komunalnego (sporządzana zgodnie z zapisami ustawy o finansach publicznych); przychody ze sprzedaży majątku za rok ubiegły oraz prognozowane w bieżącym roku
7) Prognozowane zadłużenie i obsługa długu w okresie kredytowania, o ile nie znajdzie się wieloletniej prognozie finansowej,
8) Zaświadczenie lub oświadczenie o nie zaleganiu z opłatami w ZUS, US
9) Opinia biegłego rewidenta z badania rocznego sprawozdania finansowego JST, jeśli na dzień 31.12 roku poprzedzającego rok, za który sporządzono sprawozdanie, liczba mieszkańców JST przekracza 150 tys.
Dokumenty założycielskie:
1) Statut gminy
2) Zaświadczenia o nadaniu NIP, Regon
10. Nie zmieniamy terminu składania ofert.
metryczka
Opublikował: Waldemar Gatzka (11 czerwca 2014, 09:54:12)
Ostatnia zmiana: Waldemar Gatzka (19 sierpnia 2014, 12:41:39)
Zmieniono: Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1477