zamówienie na:

Odbiór i transport zmieszanych i segregowanych odpadów komunalnych zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Lubniewice

zamawiający: Gmina Lubniewice
tryb zamówienia: Przetarg nieograniczony
nr sprawy: IN.271.04.2013
wartość: Nie przekraczająca kwoty określone w art. 11 ust. 8 ustawy Pzp
termin składania ofert: 29 maja 2013  10:00
wynik postępowania: Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o., ul. Chrobrego 3, 69-200 Sulęcin. Cena oferty 58.618,08 zł brutto 




UWAGA!

Do przedmiotu zamówienia został dołączony nowy dokument pn. WYKAZ NIERUCHOMOSCI Z GMINY LUBNIEWICE.

Nastąpiły zmiany w załączniku nr 1 do SIWZ (Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia):

I. Było:
pkt. 3.3 Wyposażeniu nieruchomości zamieszkałych w pojemniki i kontenery do gromadzenia odpadów komunalnych o pojemności 60l, 80l, 120l, 240l i 1100l, do zbierania zmieszanych i segregowanych odpadów komunalnych wg zasady gdy w nieruchomości zamieszkuje:
a. Nie mniej niż dwie osoby - w rozmiarze 60 l;
b. Nie mniej niż 3 osoby i nie więcej niż 4 osoby - w rozmiarze 90 l;
c. Nie mniej niż 5 osób i nie więcej niż 7 osób - w rozmiarze 120 l;
d. Nie mniej niż 8 osób i nie więcej niż 12 - w rozmiarze 240 l.

Powinno być:
pkt. 3.3 Wyposażeniu nieruchomości zamieszkałych w pojemniki i kontenery do gromadzenia odpadów komunalnych o pojemności 60l, 80l, 120l, 240l i 1100l, do zbierania zmieszanych i segregowanych odpadów komunalnych wg zasady gdy w nieruchomości zamieszkuje:
a. Nie mniej niż dwie osoby - w rozmiarze 60 l;
b. Nie mniej niż 3 osoby i nie więcej niż 4 osoby - w rozmiarze 80 l;
c. Nie mniej niż 5 osób i nie więcej niż 7 osób - w rozmiarze 120 l;
d. Nie mniej niż 8 osób i nie więcej niż 12 - w rozmiarze 240 l.

II. Było:
pkt. 7c Wyposażenie nieruchomości w pojemniki.
Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia pojemników na poszczególne frakcje odpadów. Zaleca się stosowanie następującej kolorystyki:
a) Odpady zmieszane - pojemniki w kolorze szarym, czarnym lub ciemnozielonym.
b) Odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone - pojemniki w kolorze zielonym lub brązowym,
c) Odpady gromadzone w sposób selektywny ( których mowa w pkt. 4, ust. 1, lit. b) - pojemniki w kolorze niebieskim lub żółtym.
Dopuszcza się zastosowanie innej kolorystyki pojemników, przy założeniu jednolitej kolorystyki dla poszczególnych frakcji jw.
Dopuszcza się zastosowanie naklejek na pojemniki w sytuacji zastosowania jednej kolorystyki pojemników. Naklejki powinny być wykonane na foli samoprzylepnej, druk wysokoodporny na promieniowanie UV, gwarantowana trwałość koloru minimum 24 miesiące.
Wykonawca przekaże projekty naklejek po podpisaniu umowy w wersji elektronicznej na adres poczty elektronicznej Zamawiającego  środowisko@lubniewice.pl.

Powinno być:
pkt. 7c Wyposażenie nieruchomości w pojemniki.
Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia pojemników na poszczególne frakcje odpadów. Zaleca się stosowanie następującej kolorystyki:
a) Odpady zmieszane - pojemniki w kolorze szarym, czarnym lub ciemnozielonym.
b) Odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone - pojemniki w kolorze zielonym lub brązowym,
c) Odpady gromadzone w sposób selektywny ( których mowa w pkt. 4, ust. 1, lit. b) - pojemniki w kolorze niebieskim lub żółtym.
Dopuszcza się zastosowanie innej kolorystyki pojemników, przy założeniu jednolitej kolorystyki dla poszczególnych frakcji jw.
Dopuszcza się zastosowanie naklejek na pojemniki w sytuacji zastosowania jednej kolorystyki pojemników. Naklejki powinny być wykonane na foli samoprzylepnej, druk wysokoodporny na promieniowanie UV, gwarantowana trwałość koloru minimum 6 miesięcy.
Wykonawca przekaże projekty naklejek po podpisaniu umowy w wersji elektronicznej na adres poczty elektronicznej Zamawiającego  środowisko@lubniewice.pl.


Ogłoszenie o zamówieniu (1128kB) pdf

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (207kB) pdf

Załącznik nr 1 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - WERSJA NIEAKTUALNA (104kB) word

Załącznik nr 1 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - WERJSA AKTUALNA, POPRAWIONA (104kB) word

Załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz oferty (41kB) word

Załącznik nr 3 do SIWZ - projekt umowy (106kB) word

Załącznik nr 4a do SIWZ - Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (28kB) word

Załącznik nr 4b do SIWZ - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (27kB) word

Załącznik nr 7 do SIWZ - Wykaz usług (38kB) word

Załącznik nr 8 do SIWZ - Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych (36kB) word

Załącznik nr 18 do SIWZ - Informacja składana na podstawie art. 26 ust. 2d ustawy Pzp (29kB) word

Załącznik nr 19 do SIWZ - Oświadczenie wskazujące części zamówienia, które Wykonawca powierzy podwykonawcom (34kB) word

Uchwała Nr XXIX/209/2013 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 25 kwietnia 2013 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Lubniewice (130kB) word

Uchwała Nr XXIX/210/2013 Rady Miejskiej w Lubniewicach z dnia 25 kwietnia 2013 w sprawie okreslenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych o (78kB) word

Wykaz nieruchomości (221kB) pdf

---------------------------------------------------------------------------------------------------

PYTANIA I ODPOWIEDZI DO SIWZ

„3. Wyposażeniu nieruchomości zamieszkałych w pojemniki i kontenery do gromadzenia odpadów komunalnych o pojemności 60l, 80l, 120l, 240l i 1100l, do zbierania zmieszanych i segregowanych odpadów komunalnych wg zasady gdy w nieruchomości zamieszkuje:
a. Nie mniej niż dwie osoby - w rozmiarze 60 l;
b. Nie mniej niż 3 osoby i nie więcej niż 4 osoby - w rozmiarze 90 l;
c. Nie mniej niż 5 osób i nie więcej niż 7 osób - w rozmiarze 120 l;
d. Nie mniej niż 8 osób i nie więcej niż 12 - w rozmiarze 240 l”.
 
Pytanie 1
Prosimy o podanie ilości w/w pojemników z podziałem na odpady zmieszane i segregowane?
Pytanie 2
Prosimy o podanie ilości worków, jakie musi zapewnić Wykonawca na całość zamówienia?
 
Odpowiedź na pytanie 1 i 2
Ilość pojemników z podziałem na odpady zmieszane i segregowane oraz ilość worków jaką musi zapewnić Wykonawca na całość zamówienia znajduje się w załączniki nr 1 do niniejszego pisma.
 
Wykaz nieruchomości (221kB) pdf

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

PYTANIA I ODPOWIEDZI DO SIWZ

„3. Wyposażeniu nieruchomości zamieszkałych w pojemniki i kontenery do gromadzenia odpadów komunalnych o pojemności 60l, 80l, 120l, 240l i 1100l, do zbierania zmieszanych i segregowanych odpadów komunalnych wg zasady gdy w nieruchomości zamieszkuje:
a. Nie mniej niż dwie osoby - w rozmiarze 60 l;
b. Nie mniej niż 3 osoby i nie więcej niż 4 osoby - w rozmiarze 90 l;
c. Nie mniej niż 5 osób i nie więcej niż 7 osób - w rozmiarze 120 l;
d. Nie mniej niż 8 osób i nie więcej niż 12 - w rozmiarze 240 l”.
 
Pytanie 1
Dlaczego  w ppkt b wymieniony jest pojemnik o pojemności 90l skoro powyżej jest podany pojemnik o wielkości 80l?
 
Odpowiedź.
Zamawiający przez omyłkę wpisał pojemnik o pojemności 90l.  Dla nie mniej niż 3 osób a nie więcej niż 4 należy dostarczyć pojemnik 80l.
 
Pytanie 2
Kiedy zamawiający dostarczy szczegółowy wykaz nieruchomości z podaną ilością osób w nich zamieszkujących w celu wyliczenia ilości pojemników o odpowiedniej wielkości, a co za tym idzie właściwego obliczenia ceny usługi?
 
Pytanie 4
Kiedy zamawiający dostarczy wykaz nieruchomości, których mieszkańcy zadeklarowali segregowanie odpadów i wykaż ile pojemników dostarczyć na daną posesję?
 
Odpowiedź na pytanie 2 i 4
Ilość osób zamieszkujących nieruchomość oraz informacja, którzy mieszkańcy będą segregowali odpady wraz z ilością pojemników jaką należy dostarczyć na daną posesję znajdują się w załączniki nr 1 do niniejszego pisma.
 
Pytanie 3
Czy zbiórka selektywna ma być gromadzona w pojemnikach, jeśli tak to czy ma być podstawiony osobny pojemnik na każdy rodzaj odpadów tj: osobny pojemnik na makulaturę, osobny na tworzywo sztuczne, osobny na szkło i osobny pojemnik na odpady bodegradowalne?

Odpowiedź.
Zamawiający przewiduje selektywną zbiórkę w następujący sposób;
W jeden pojemnik należy zbierać: papier, tekturę, tworzywa sztuczne, szkło, metal, opakowania wielomateriałowe. Odpady biodegradowalne należy gromadzić w osobny pojemnik.
 
Pytanie 5
W jakim przypadku należy podstawić pojemnik 1100l, gdyż w/w podpunktach (a-d) nie ma o nich mowy?
 
Odpowiedź
Rozstawienie pojemników 1100l przedstawia tabela wskazana w załączniku nr 1 do niniejszego pisma z wykazem nieruchomości z podaną ilością osób zamieszkujących oraz informacją którzy mieszkańcy będą segregowali odpady wraz z ilością pojemników jaką należy dostarczyć na nieruchomość.
 
Pytanie 6
Dlaczego odpady mają być gromadzone w workach skoro zamawiający przewiduje system pojemnikowy?
 
Odpowiedź.
Zamawiający przewiduje zmianę systemu selektywnej zbiórki odpadów, która będzie polegała na gromadzeniu papieru, tektury, tworzywa sztucznego, metali i opakowań  wielomateriałowych w pojemniku. Szkło i odpady opakowaniowe za szkła bezbarwnego i kolorowego będą gromadzone w workach i/lub pojemnikach (w przypadku zabudowy wielorodzinnej).
 
Pytanie 7
Dlaczego należy zastosować naklejki z trwałością koloru minimum 24 miesiące, skoro umowa zostanie podpisana zaledwie na 6 miesięcy, a naklejki z gwarancją trwałości koloru powodują znaczne zwiększenie kosztów?
 
Odpowiedź.
Zamawiający omyłkowo dopuścił zastosowanie naklejek na pojemniki z trwałością  koloru minimum 24 miesięcy. Zamawiający dopuszcza zastosowanie naklejek na pojemniki z trwałością  koloru minimum 6 miesięcy.
 
Pytanie 8
Czy odpady odbierane pod kodami 15 01….. należy również przekazać do ZUOK w Długoszynie, jeśli tak to prosimy o podanie podstawy prawnej?
 
Odpowiedź.
Odpady o kodach 15 01 ….. należy przekazać do ZUOK w Długoszynie. Zamawiający kierując się interpretacją Ministerstwa Środowiska w zakresie wybrania instalacji do której mają być kierowane odpady komunalne wskazał ZUOK w Długoszynie.
Z interpretacji Ministerstwa Środowiska wynika że w przypadku organizowania  przetargu na odbieranie odpadów komunalnych, podmiot odbierający będzie przewoził odpady komunalne do instalacji wskazanej przez gminę.  Ponadto w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla województwa lubuskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020 roku w pkt 7.1.1 Region centralny cyt.: „Wszystkie gminy należące do Związku zadeklarowały przekazanie wytworzonych odpadów komunalnych w celu zagospodarowania do instalacji w Długoszynie”. 
Poniżej załączamy link do interpretacji Ministerstwa Środowiska.
http://www.mos.gov.pl/artykul/4469_instalacje_do_zagospodarowania_odpadow/16816
_kto_wybiera_instalacje_do_ktorej_maja_byc_kierowane_odpady_komunalne.html
 
Pytanie 9
Czy zamawiający jest w stanie podać wykonawcy jaki procent pojemników może ulec uszkodzeniu, kradzieży bądź zaginięciu w trakcie trwania umowy?
 
Odpowiedź
Zamawiający nie jest w stanie podać jaki procent pojemników może ulec uszkodzeniu, kradzieży bądź zaginięciu w trakcie trwania umowy.
 
Pytanie 10
Czy zamawiający przewiduje możliwość podjęcia przez właścicieli nieruchomości, na których będzie stała własność wykonawcy w postaci pojemników na odpady, odpowiednich kroków mających na celu właściwe zabezpieczenie i ochronę powierzonych im pojemników?
 
Odpowiedź
Zamawiający nie widzi przeciwskazań do podjęcia przez właścicieli nieruchomości, kroków mających na celu właściwe zabezpieczenie i ochronę powierzonych im pojemników, jednakże nie narzucamy takiego obowiązku.
 
Pytanie 11
Czy dopuszcza się podpisanie przez mieszkańców odpowiednich zobowiązań do właściwego użytkowania powierzonego im mienia?
 
Odpowiedź.
Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania między Wykonawcą a właścicielem nieruchomości odpowiednich zobowiązań do właściwego użytkowania powierzonego im mienia.
 
Pytanie 12
Kto poniesie koszty wymiany pojemnik gdy ulegnie on zniszczeniu bądź zaginięciu z winy użytkownika?
 
Odpowiedź. 
Kwestie odpowiedzialności za wyrządzone szkody użytkowanego pojemnika regulują przepisy kodeksu cywilnego art. 415.
 
Pytanie 13
Czy w przypadku długotrwałego zalegania śniegu i braku odśnieżania dróg dojazdowych do osiedli mieszkalnych na terenie gminy Lubniewice (Kolonie). Czy Wykonawca może oczekiwać pomocy ze strony zamawiającego w celu zapewnienia dojazdu do trudnodostępnych miejsc?
 
Odpowiedź.
W przypadku długotrwałego zalegania śniegu i braku odśnieżania dróg Zamawiający udzieli pomocy wykonawcy w celu zapewnienia dojazdu do trudnodostępnych miejsc stanowiących własność gminy Lubniewice. 
 
Pytanie 14
Kiedy zamawiający dostarczy mapkę gminy obrazującą odległość pomiędzy sołectwami, także pojedynczymi budynkami mieszkalnymi oddalonymi od osiedli?
 
Odpowiedź.
Zamawiający nie dysponuje mapą gminy obrazującą odległość pomiędzy sołectwami, także pojedynczymi budynkami mieszkalnymi oddalonymi od osiedli. 


Wykaz nieruchomości (221kB) pdf


Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty (289kB) pdf

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia (167kB) pdf

metryczka


Opublikował: Waldemar Gatzka (21 maja 2013, 19:55:46)

Ostatnia zmiana: Waldemar Gatzka (17 czerwca 2013, 16:17:50)
Zmieniono: Aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2092