|
|||||||||||||
Rejestr zmian
2011-05-10 15:22 - modyfikacja zawartości strony `Informacja o wyborze oferty na zadanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego pn. ˝REMONT I MODERNIZACJA MOSTU (POŁĄCZENIE PARKÓW STARY I NOWY ZAMEK) W LUBNIEWICACH˝` przez użytkownia id1: Waldemar Gatzka
wstecz
Lubniewice, dnia 10.05.2011 r.
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na „Remont i modernizacja mostu (połączenie parków Stary i Nowy Zamek) na jeziorze Lubiąż w Lubniewicach”.
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Gmina Lubniewice zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pt. „Remont i modernizacja mostu (połączenie parków Stary i Nowy Zamek) na jeziorze Lubiąż w Lubniewicach”, oferty złożyli następujący Wykonawcy:
Oferta nr 1 – Budownictwo Hydro-Energetyka Dychów Sp. z o.o., 66-626 Dychów 6a
Oferta nr 2 – Gorem Sp. z o.o., ul. Swojska 9, 80-867 Gdańsk, ul. Spichrzowa 4/2 66-400 Gorzów Wielkopolski
Oferta nr 3 – Zielonogórskie Przedsiębiorstwo Budowy Mostów MOSTY Sp. z o. o., ul. Lotniskowa 3, 65-714 Zielona Góra
Na podstawie art. 91 ustawy – Prawo zamówień publicznych dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty. Za najkorzystniejszą ofertę uznano OFERTE NR 1 tj. Budownictwo Hydro-Energetyka Dychów Sp. z o.o., 66-626 Dychów 6a
Na podstawie przyjętym kryterium oceny oferty, tj. 100% - cena, w/w oferta uzyskała 100 pkt. na 100 pkt. możliwych do uzyskania. Cena jaką przedstawił Wykonawca mieści się w kwocie jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
INFORMACJA O WYKONAWCY WYKLUCZONEGO Z POSTĘPOWANIA
W prowadzonym postępowaniu nie wykluczono żadnego wykonawcę.
INFORMACJA O OFERTACH ODRZUCONYCH Z POSTĘPOWANIA
W pkt. X ppkt. 14 SIWZ, Zamawiający wymagał aby wykonawca dołączył harmonogram rzeczowo-finansowy. Podczas badania ofert stwierdzono brak w Państwa ofercie wymaganego dokumentu.
UZASADNIENIE
Odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust.1 pkt. 2 – treść oferty nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt.3;
W pkt. X ppkt. 14 – SIWZ, Zamawiający wymagał aby wykonawca dołączył do oferty Harmonogram rzeczowo-finansowy. W badanej ofercie stwierdzamy, że wykonawca nie dołączył wymaganego dokumentu. Ustawa Prawo zamówień publicznych wyraźnie określa katalog dokumentów i oświadczeń, które podlegają uzupełnieniu. Nie wolno wezwać do uzupełnienia innych elementów oferty, takich jak np.:
Krajowa Izba Odwoławcza w jednym z wyroków, mimo że musiała unieważnić procedurę, wypowiedziała się co do kwestii podniesionych w proteście, a następnie odwołaniu. Dotyczyły one m.in. bezprawnego wezwania wykonawcy do uzupełnienia harmonogramu rzeczowo-finansowego robót budowlanych. Arbitrzy stwierdzili, że harmonogram rzeczowo-finansowy stanowi oświadczenie wykonawcy. Nie jest jednak składany na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu ani nie dotyczy potwierdzenia wymagań przedmiotowych określonych przez zamawiającego, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. Nie należy zatem wzywać wykonawcy do jego uzupełnienia. Zamawiający wzywając wybranego wykonawcę do uzupełnienia harmonogramu ze względu na jego niezgodność z wymaganiami określonymi w SIWZ, naruszyłby art. 26 ust. 3 ustawy Pzp (wyrok z 26 czerwca 2008 r.; sygn. akt. KIO/UZP 579/08).
POUCZENIE O ŚRODKU ODWOŁAWCZYM
1.Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie przepisów Ustawy. 2.Jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust 8 Ustawy odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności: 1) wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej reki i zapytania 2) opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, 3) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia, 4) odrzucenia oferty odwołującego.
3.Odwołanie powinno wykazywać czynności lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami Ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 4.Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej lub elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. 5.Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed terminem do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust.2
W przypadku gdy wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust 8 Ustawy, odwołanie wnosi się: w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane faksem lub drogą elektroniczną.
|
|||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
projekt i hosting: INTERmedi@
|