|
|||||||||||||
Rejestr zmian
2007-03-20 13:23 - modyfikacja zawartości strony Prawo lokalne: Regulamin Urzędu, str. 3 przez użytkownia id1: Magdalena Koro¶cińska
wstecz Rozdział IV Organizacja działalności kontrolnej Urzędu § 26. Burmistrz sprawuje ogólne kierownictwo i nadzór nad wszystkimi zatrudnionymi pracownikami Urzędu. § 27. 1. System nadzoru obejmuje kontrolę funkcjonalną. Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie sprawuje Burmistrz, Sekretarz, Skarbnik. 2. Kontrola może dotyczyć całości spraw prowadzonych przez pracownika samorządowego, względnie określonych spraw. § 28. 1. Sekretarz uprawniony jest do kontrolowania w zakresie: 1) organizacji pracy, przestrzegania regulaminu i dyscypliny pracy, 2) bezpieczeństwa i higieny pracy, 3) załatwiania skarg i wniosków, przestrzegania KPA. 2. Skarbnik uprawniony jest do kontrolowania służb w zakresie kontroli finansowej i przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych. § 29. 1. Z każdorazowo przeprowadzonej kontroli stanowiska pracy kontrolujący sporządza protokół. Protokół winien zawierać następujące kwestie: 1) data przeprowadzonej kontroli, 2) dane dotyczące kontrolującego, 3) dane dotyczące kontrolowanego, 4) zakres kontroli, 5) wnioski z przeprowadzonej kontroli, 6) podpis kontrolującego, 7) podpis kontrolowanego. Protokół winien być sporządzony w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden pozostaje na kontrolowanym stanowisku, jeden przekazuje się kierownikowi zakładu, a jeden pozostaje w aktach kontrolującego. Rozdział V Zasady opracowywania aktów prawnych § 30. 1. Projekty uchwał Rady Miasta i Gminy, uchwał Zarządu oraz zarządzeń Burmistrza wraz z uzasadnieniem opracowują komórki organizacyjne, w których zakresie leży regulowane zagadnienie. Jeżeli regulowane zagadnienie leży w kompetencji kilku komórek organizacyjnych, projekt aktu prawnego opracowuje komórka wyznaczona przez Sekretarza. 2. Projekty aktów prawnych podlegają opiniowaniu pod względem redakcyjnym i prawnym przez radcę prawnego. 3. Stanowisko ds. obsługi organów gminy prowadzi wykaz obowiązujących aktów prawa miejscowego. § 31. 1. Po uzyskaniu opinii radcy prawnego projekty uchwał kierowane są do Zarządu, a w przypadku projektów uchwał Rady Miasta i Gminy - po ocenie Zarządu - kierowane mogą być do zaopiniowania przez określone komisje Rady Gminy. 2. Uchwały Zarządu i Rady Gminy przekazywane są ze stanowiska ds. obsługi organów gminy do właściwych stanowisk pracy (referatu) w celu ich realizacji. 3) Potwierdzenie odbioru uchwały odbywa się poprzez pokwitowanie w rejestrze uchwał przez dane stanowisko (kierownika referatu). § 32. 1. Za realizację uchwał odpowiedzialne są stanowiska pracy, kierownik referatu, których merytorycznie sprawa dotyczy. 2. Jeżeli z treści uchwały wynika, że ma być złożone sprawozdanie, realizacja tego obowiązku spoczywa na danym stanowisku (kierowniku referatu). Rozdział VI Zasady załatwiania spraw administracyjnych, organizacja przyjmowania, rozpatrywania skarg i wniosków § 33. 1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminie i na zasadach określonych Kodeksem Postępowania Administracyjnego, a w przypadku spraw podatkowych wg Ordynacji Podatkowej. 2. Pracownicy Urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego załatwiania spraw obywateli kierując się przepisami prawa i słusznym interesom stron. 3. Odpowiedzialność za terminowe, wnikliwe, rzetelne i zgodnie z prawem załatwianie spraw ponoszą pracownicy, zgodnie z zakresem czynności. 4. Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu rejestrowane są przez pracowników w spisach spraw (w niektórych przypadkach w rejestrach), na zasadach określonych instrukcją kancelaryjną. § 34. 1. Zasady rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków określa Kodeks Postępowania Administracyjnego. 2. Centralny rejestr skarg i wniosków prowadzi stanowisko ds. kadrowych. § 35. 1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do w szczególności do: 1) udzielania informacji niezbędnych dla załatwienia sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów, 2) roztrzygnięcia sprawy, w miarę możliwości niezwłocznie, 3) informowania zainteresowanych o stanie załatwienia sprawy, 4) powiadomienia na piśmie o przedłużeniu terminu załatwienia sprawy i przyczynach uzasadniających zwłokę, 5) informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia wydanych rozstrzygnięć, 2. Interesanci winni uzyskać informację odpowiednio w formie pisemnej, ustnej lub telefonicznej, stosownie do formy zgłoszenia. § 36. Organizację i porządek w procesie pracy Urzędu oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników określa Regulamin Pracy Urzędu wprowadzony zarządzeniem Burmistrza na podstawie Kodeksu Pracy. Rozdział VII Postanowienia końcowe § 37. 1. Szczegółowe zadania na poszczególne stanowiska pracy określają zakresy czynności pracowników. 2. Pracownicy, których zakres obowiązków ulegnie zmianie, zobowiązani są do sporządzenia protokołu zdawczo-odbiorczego prowadzonych spraw. 3. Schemat organizacyjny Urzędu stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.
|
|||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
projekt i hosting: INTERmedi@
|