16 stycznia 2012
Biuletyn Informacji Publicznej
obsługa
redakcja
do pobrania
prawo
szukaj
statystyki
rejestr zmian
administracja
herb Urząd Miejski w Lubniewicach
69-210 Lubniewice, ul. Jana Pawła II 51
tel. +48 0957557052, 957558180, fax +48 957558186, 957557599
e-mail: urzad@lubniewice.pl, http: www.lubniewice.pl
 
 
Rejestr zmian

drukuj wyślij
 
2007-03-20 13:23 - modyfikacja zawartości strony Prawo lokalne: Regulamin Urzędu, str. 3 przez użytkownia id1: Magdalena Koro¶cińska
wstecz

Rozdział IV

Organizacja działalności kontrolnej Urzędu

§ 26. Burmistrz sprawuje ogólne kierownictwo i nadzór nad wszystkimi zatrudnionymi pracownikami Urzędu.

§ 27. 1. System nadzoru obejmuje kontrolę funkcjonalną. Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie sprawuje Burmistrz, Sekretarz, Skarbnik.

2. Kontrola może dotyczyć całości spraw prowadzonych przez pracownika samorządowego, względnie określonych spraw.

§ 28. 1. Sekretarz uprawniony jest do kontrolowania w zakresie:

  1)  organizacji pracy, przestrzegania regulaminu i dyscypliny pracy,

  2)  bezpieczeństwa i higieny pracy,

  3)  załatwiania skarg i wniosków, przestrzegania KPA.

2. Skarbnik uprawniony jest do kontrolowania służb w zakresie kontroli finansowej i przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych.

§ 29. 1. Z każdorazowo przeprowadzonej kontroli stanowiska pracy kontrolujący sporządza protokół.

Protokół winien zawierać następujące kwestie:

  1)  data przeprowadzonej kontroli,

  2)  dane dotyczące kontrolującego,

  3)  dane dotyczące kontrolowanego,

  4)  zakres kontroli,

  5)  wnioski z przeprowadzonej kontroli,

  6)  podpis kontrolującego,

  7)  podpis kontrolowanego.

Protokół winien być sporządzony w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden pozostaje na kontrolowanym stanowisku, jeden przekazuje się kierownikowi zakładu, a jeden pozostaje w aktach kontrolującego.

Rozdział V

Zasady opracowywania aktów prawnych

§ 30. 1. Projekty uchwał Rady Miasta i Gminy, uchwał Zarządu oraz zarządzeń Burmistrza wraz z uzasadnieniem opracowują komórki organizacyjne, w których zakresie leży regulowane zagadnienie. Jeżeli regulowane zagadnienie leży w kompetencji kilku komórek organizacyjnych, projekt aktu prawnego opracowuje komórka wyznaczona przez Sekretarza.

2. Projekty aktów prawnych podlegają opiniowaniu pod względem redakcyjnym i prawnym przez radcę prawnego.

3. Stanowisko ds. obsługi organów gminy prowadzi wykaz obowiązujących aktów prawa miejscowego.

§ 31. 1. Po uzyskaniu opinii radcy prawnego projekty uchwał kierowane są do Zarządu, a w przypadku projektów uchwał Rady  Miasta i Gminy  - po ocenie Zarządu - kierowane mogą być do zaopiniowania przez określone komisje Rady Gminy.

2. Uchwały Zarządu i Rady Gminy przekazywane są ze stanowiska ds. obsługi organów gminy do właściwych stanowisk pracy (referatu) w celu ich realizacji.

3) Potwierdzenie odbioru uchwały odbywa się poprzez pokwitowanie w rejestrze uchwał przez dane stanowisko (kierownika referatu).

§ 32. 1. Za realizację uchwał odpowiedzialne są stanowiska pracy, kierownik referatu, których merytorycznie sprawa dotyczy.

2. Jeżeli z treści uchwały wynika, że ma być złożone sprawozdanie, realizacja tego obowiązku spoczywa na danym stanowisku (kierowniku referatu).

Rozdział VI

Zasady załatwiania spraw administracyjnych, organizacja przyjmowania, rozpatrywania skarg i wniosków

§ 33. 1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminie i na zasadach określonych Kodeksem Postępowania Administracyjnego, a w przypadku spraw podatkowych wg Ordynacji Podatkowej.

2. Pracownicy Urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego załatwiania spraw obywateli kierując się przepisami prawa i słusznym interesom stron.

3. Odpowiedzialność za terminowe, wnikliwe, rzetelne i zgodnie z prawem załatwianie spraw ponoszą pracownicy, zgodnie z zakresem czynności.

4. Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu rejestrowane są przez pracowników w spisach spraw (w niektórych przypadkach w rejestrach), na zasadach określonych instrukcją kancelaryjną.

§ 34. 1. Zasady rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków określa Kodeks Postępowania Administracyjnego.

2. Centralny rejestr skarg i wniosków prowadzi stanowisko ds.  kadrowych.

§ 35. 1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do w szczególności do:

  1)  udzielania informacji niezbędnych dla załatwienia sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,

  2)  roztrzygnięcia sprawy, w miarę możliwości niezwłocznie,

  3)  informowania zainteresowanych o stanie załatwienia sprawy,

  4)  powiadomienia na piśmie o przedłużeniu terminu załatwienia sprawy i przyczynach uzasadniających zwłokę,

  5)  informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia wydanych rozstrzygnięć,

2. Interesanci winni uzyskać informację odpowiednio w formie pisemnej, ustnej lub telefonicznej, stosownie do formy zgłoszenia.

§ 36. Organizację i porządek w procesie pracy Urzędu oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników określa Regulamin Pracy Urzędu wprowadzony zarządzeniem Burmistrza na podstawie Kodeksu Pracy.

 Rozdział VII

Postanowienia końcowe

§ 37. 1. Szczegółowe zadania na poszczególne stanowiska pracy określają zakresy czynności pracowników.

2. Pracownicy, których zakres obowiązków ulegnie zmianie, zobowiązani są do sporządzenia protokołu zdawczo-odbiorczego prowadzonych spraw.

        3. Schemat organizacyjny Urzędu stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.

 

 

  Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting: INTERmedi@