17 stycznia 2012
Biuletyn Informacji Publicznej
obsługa
redakcja
do pobrania
prawo
szukaj
statystyki
rejestr zmian
administracja
herb Urząd Miejski w Lubniewicach
69-210 Lubniewice, ul. Jana Pawła II 51
tel. +48 0957557052, 957558180, fax +48 957558186, 957557599
e-mail: urzad@lubniewice.pl, http: www.lubniewice.pl
 
 
Rejestr zmian

drukuj wyślij
 
2007-03-20 12:53 - modyfikacja zawartości strony Prawo lokalne: Regulamin Urzędu, str. 1 przez użytkownia id1: Magdalena Koro¶cińska
wstecz

Regulamin Urzędu do pobrania

UCHWAŁA Nr XXXII/228/2002

RADY MIASTA I GMINY LUBNIEWICE

z dnia 24 kwietnia 2002 r.

w sprawie: uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta

i Gminy Lubniewice.

 

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001  r. Nr 42, poz. 1591 ) Rada Miasta i Gminy Lubniewice uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Lubniewicach stanowiący załącznik  do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta i Gminy Lubniewice.

§ 3. Traci moc uchwała IX/62/95 Rady Miasta i Gminy  Lubniewice z dnia 27.03.1995 r. w sprawie Statutu Miasta i Gminy Lubniewice.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.


ZAŁĄCZNIK Nr 1

Do Uchwały Rady Miasta i   Gminy Lubniewice z dnia 24.04.2002 NrXXXII/228/2002

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU  MIASTA I GMINY W LUBNIEWICACH

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Regulamin organizacyjny określa szczegółową organizacje wewnętrzną oraz tryb pracy i zasady funkcjonowania Urzędu Miasta i Gminy w Lubniewicach. Stanowi on podstawę organizacyjnego działania dla kierownika Urzędu oraz pracowników samorządowych w nim zatrudnionych.

2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1) Regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Lubniewicach.

2)  Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Miasta i Gminy w Lubniewicach,

3)  Burmistrzu - należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta i Gminy,

4)  Sekretarzu - należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy,

5)  Skarbniku - należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy,

6)  Pracowniku - należy przez to rozumieć pracownika samorządowego,

7)  Stanowisku - należy przez to rozumieć samodzielne, merytoryczne stanowisko pracy jako komórka organizacyjna,

8)  Statucie Gminy - należy przez to rozumieć Statut Miasta i  Gminy Lubniewice.

3. Regulamin przedstawia całość rozwiązań służących prawidłowemu funkcjonowaniu Urzędu Gminy, a w szczególności określa:

1)  funkcje kierownicze oraz zasady ich wykonywania,

2)  zakres spraw zastrzeżonych do osobistej aprobaty Burmistrza,

3)  strukturę Urzędu oraz organizację pracy w Urzędzie,

4)  zasady wykonywania obowiązków pracowniczych,

5)  organizację działalności kontrolnej,

6)  obowiązki Urzędu wobec Gminy i jej organów.

§ 2. 1. Urząd realizuje zadania:

1)  własne określone w szczególności w:

a)  Statucie Gminy,

b) ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001  r. Nr 42, poz. 1591 ) ,

c)  ustawie z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych pomiędzy organy gminy a organy administracji rządowej oraz zmianie niektórych ustaw (Dz.U. Nr 34, poz. 198 z późn. zm.),

d) przekazane do wykonania przez Radę Miasta i Gminy i Zarząd,

2)  zlecone z zakresu administracji rządowej określone w ustawach, które mają charakter obowiązkowy,

3) przyjęte na podstawie odrębnych porozumień z organami administracji publicznej (zadania powierzone),

4)  wynikające z innych ustaw.

§ 3. 1. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz.

2. Funkcje kierownicze w Urzędzie w zakresie powierzonym przez Burmistrza pełnią: Sekretarz i Skarbnik.

3.Kierownictwo Urzędu stanowią:

1)      Burmistrz

2)      Sekretarz

3)      Skarbnik

§ 4. 1. Burmistrz wykonuje zadania określone w ustawach, Statucie Gminy oraz wydaje decyzje indywidualne z zakresu administracji publicznej.

2. W zakresie ustalonym przez Zarząd, Burmistrz może powierzyć prowadzenie spraw gminy w swoim imieniu Sekretarzowi.

3. Burmistrz  może upoważnić pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych.

§ 5. 1. Burmistrz kieruje Urzędem na zasadzie jednoosobowego kierownictwa. Jako kierownik Urzędu wykonuje w szczególności:

  1)  uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu, w tym Sekretarza i Skarbnika oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

  2)  nawiązuje stosunki pracy z pracownikami,

  3)  zapewnia warunki organizacyjne dla sprawnego funkcjonowania Urzędu,

  4)  zapewnia właściwą i terminową realizację zadań Gminy,

  5)  organizuje kontrolę wewnętrzna w Urzędzie i zewnętrzną w jednostkach organizacyjnych gminy,

  6)  współdziała z organami administracji rządowej ogólnej i specjalnej,

  7)  współdziała z organami samorządowymi i organizacjami społecznymi działającymi na terenie Gminy,

  8)  zapewnia właściwą realizację planów Gminy oraz uchwał Rady Miasta i Gminy i Zarządu,

  9)  przyjmuje, rozpatruje i załatwia skargi i wnioski,

10)  pełni funkcję szefa obrony cywilnej oraz wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych,

11)   wydaje zarządzenia związane z organizacją pracy Urzędu,

12)   ogłasza budżet Gminy,

13)  organizuje akcje ratownicze w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,

14)  składa Radzie Gminy okresowe sprawozdania z realizacji zadań Gminy,

15) wykonuje inne czynności zastrzeżone dla Burmistrza w przepisach szczególnych.

§ 6. 1. Zakres spraw zastrzeżonych do osobistej aprobaty Burmistrza:

  1)  Burmistrz podpisuje osobiście:

-   zarządzenia,

-   dokumenty kierowane do administracji rządowej,

-   pisma do przedstawicielstw dyplomatycznych, korespondencję z zagranicy,

-   odpowiedzi na pytania i wnioski radnych i posłów,

-   pisma kierowane do gmin i innych jednostek samorządowych,

-   odpowiedzi i wyjaśnienia dla organów kontrolnych,

-   odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące podległego urzędu,

-   pisma, wyjaśnienia kierowane do środków masowego przekazu,

-   korespondencję kierowaną do organizacji samorządowych, społecznych, prokuratury, sądów i policji.

  2)  Ponadto do osobistej aprobaty Burmistrza zastrzega się w szczególności:

-   akceptowanie materiałów wnoszonych pod obrady organów Gminy,

-   sprawozdania, informacje z wykonania uchwał,

-   sprawy związane ze składaniem jednoosobowo oświadczeń woli przez Burmistrza, a związane z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy,

-   sprawy związane z zagadnieniami obronnymi i wojskowymi,

-   inne sprawy wyraźnie zastrzeżone i wynikające z przepisów szczególnych,

-   wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących indywidualnych spraw obywateli,

-   spraw zleconych z zakresu administracji rządowej.

§ 7. 1. Sekretarz wykonuje funkcje kierownika administracyjnego Urzędu Gminy i w tym zakresie:

1)  zastępuje Burmistrza w czasie jego nieobecności,

2)  informuje Burmistrza o konieczności dokonywania zmian personalnych,

3)  nadzoruje czas pracy pracowników samorządowych,

4)  opracowuje projekt statutu Gminy i nadzoruje przygotowanie projektów uchwał Rady i Zarządu,

5)  zapewnia obsługę techniczno-biurową organów Gminy i Burmistrza,

6)  opracowuje zakresy czynności dla poszczególnych stanowisk,

7)  pełni stały nadzór nad funkcjonowaniem Urzędu,

8)  współuczestniczy w przygotowaniu tematyki posiedzeń Zarządu,

9)  współpracuje z Radą Gminy i nadzoruje stanowiska pracy w zakresie właściwego przygotowania materiałów pod obrady sesji,

10)  organizuje bibliotekę Urzędu i dba o stałe uzupełnienie zbiorów Urzędu, w tym przede wszystkim aktów normatywnych,

11)  nadzoruje kompletowanie dokumentacji z prac Rady Gminy i Zarządu,

12)  przedstawia Burmistrzowi propozycje do powierzenia określonych czynności pracownikom, a w szczególności tych, których w dniu opracowania regulaminu nie powierzono nikomu i których konieczność wykonywania nastąpi w czasie przyszłym,

13)  przyjmuje ustne oświadczenia ostatniej woli spadkobiercy,

14)  wykonuje inne czynności powierzone mu na podstawie art. 33 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym,

15) nadzoruje realizację zadań związanych z przeprowadzeniem referendów i wyborów:

a)  Prezydenta RP,

b) Sejmu i Senatu RP,

c)  Rady Gminy i samorządu mieszkańców Gminy, Rady Powiatu i Sejmiku Wojewódzkiego,

d) Ławników do Sądów Powszechnych,

16)  nadzoruje prowadzenie spraw osobowych organów gminy, Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy,

17)   wydaje wszelkie zaświadczenia i poświadczenia urzędowe,

18)   inicjuje i tworzy warunki do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych,

19)   organizuje przeprowadzanie kontroli wewnętrznej w Urzędzie.

§ 8. 1. Skarbnik wykonuje funkcję kierownika referatu finansowego do którego obowiązków należy jako Głównego Księgowego w szczególności:

1)  prowadzi rachunkowość jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami polegającymi zwłaszcza na:

a)  zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwowania i kontroli dokumentów w sposób zapewniający:

–  właściwy przebieg operacji gospodarczych,

–  ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki,

–  sporządzania kalkulacji wynikowych kosztów wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości finansowej,

b) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sporządzaniu kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający:

–  terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,

–  ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie,

–  prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych,

c)  nadzorowaniu całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne oraz jednostki nie bilansujące się samodzielnie,

2)  prowadzi gospodarkę finansową jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającą zwłaszcza na:

a)  wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu i innymi będącymi w dyspozycji jednostki,

b) zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę,

c)  przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,

d) zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,

3)  analizuje wykonanie środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji jednostki,

4)  dokonuje w ramach kontroli wewnętrznej:

a)  wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków,

b) wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych jednostek oraz ich zmian,

c)  następnej kontroli operacji gospodarczych jednostki stanowiących przedmiot księgowań,

5)  przygotowuje projekty procedur kontroli wewnętrznej wynikających z ustawy o finansach publicznych,

6)  opracowuje projekty przepisów wewnętrznych wydanych przez kierownika jednostki, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczenia inwentaryzacji,

7)  dokonuje wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz jego zmian,

8)  opracowuje zbiorcze sprawozdania finansowe z wykonywania budżetu i ich analiz,

9)  kieruje pracą pracowników zatrudnionych w referacie finansowym.


cd. -> str 2

  Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting: INTERmedi@