16 stycznia 2012
Biuletyn Informacji Publicznej
obsługa
redakcja
do pobrania
prawo
szukaj
statystyki
rejestr zmian
administracja
herb Urząd Miejski w Lubniewicach
69-210 Lubniewice, ul. Jana Pawła II 51
tel. +48 0957557052, 957558180, fax +48 957558186, 957557599
e-mail: urzad@lubniewice.pl, http: www.lubniewice.pl
 
 
Rejestr zmian

drukuj wyślij
 
2007-03-20 13:15 - modyfikacja zawartości strony Prawo lokalne: Regulamin Urzędu, str. 2 przez użytkownia id1: Magdalena Koro¶cińska
wstecz

Rozdział II

Struktura organizacyjna Urzędu

§ 9. 1. Do realizacji zadań gminy i jej organów tworzy się w Urzędzie referat finansowy oraz jednoosobowe samodzielne stanowiska pracy wyodrębnione w strukturze organizacyjnej.

2. W celu dokonania doraźnych zadań Burmistrz może powołać stanowisko pracy nie przewidziane niniejszym regulaminem.

3. Pracą referatu finansowego kieruje Skarbnik Gminy.

4. Przewiduje się możliwość utworzenia w referacie finansowym komórek organizacyjnych.

§ 10. 1. Obsada Etatowa w Urzędzie Miasta i Gminy wynosi 17 etatów  w tym :

  1)   Burmistrz- 1 etat

  2)   Sekretarz - 1 etat

  3)  Skarbnik   - 1 etat

  4)  Referat Finansowo-Księgowy i Podatkowy używający symbolu "FK" - 2 ½  etatu.

  5)  Jednoosobowe samodzielne stanowiska pracy:

       a)  stanowisko ds. rolnictwa, drogownictwa, ochrony srodowiska, gospodarki komunalnej  używające symbolu ROL" , „DR”, „OŚ”, „GK” - 1 etat,

b) stanowisko promocji gminy,gospodarki mieszkaniowej i opieki zdrowotnej używające symbolu "PG”, ‘GM”, „OZ” – 1 etat

a)  stanowisko kierownika USC używające symbolu "USC" – ½ etatu,

b) stanowisko ds. obronnych, ogólnych, organizacyjnych i kadrowych używające symbolu "OC"  „OO” , „OK.”– 1 etat,

c)  stanowisko ds. obsługi Rady i spraw obywatelskich  używające symbolu "OR"- 1 etat,

d) stanowisko ds. działalności  używające symbolu "DG" ½  etatu

e)   stanowisko ds. oświaty i wychowania "OW" ½ etatu,

    f)  stanowisko ds. inwestycji, budownictwa, zagospodarowania przestrzennego używające symbolu IG, "BD",       „ZP”- 1 etat,

g)   stanowisko ds. obsługi prawnej ½ etatu,

h)   stanowisko ds. obsługi sekretariatu 1 etat

i)   strażnicy – 2 etaty

  3)  Stanowiska pracy do spraw obsługi:

a)  konserwator 1 etat,

b)   sprzątaczka  ½ etatu,

Rozdział III

Zasady i tryb pracy Urzędu

§ 11. 1. Kierownik referatu odpowiedzialny jest przed Burmistrzem za wykonywanie zadań określonych dla referatu, a w szczególności za:

  1)  nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych przez podległych pracowników,

  2)  zgodność z prawem opracowanych projektów decyzji,

  3)  inicjowanie i opracowywanie projektów niezbędnych uchwał, zarządzeń, decyzji i wytycznych w zakresie prowadzonych spraw,

  4)  właściwe przyjmowanie i załatwianie interesantów.

2. Kierownik referatu wykonuje swoje zadania bezpośrednio i przy pomocy pracowników referatu.

3. W przypadku gdy kierownik referatu nie może pełnić swoich obowiązków z powodu urlopu, choroby lub innych przyczyn, zastępuje go wyznaczony przez niego pracownik.

§ 12. 1. Pracownicy są odpowiedzialni przed Burmistrzem za wykonywanie zadań określonych dla poszczególnych stanowisk, a w szczególności za:

1)  zgodność z prawem opracowanych projektów decyzji,

2)  inicjowanie i opracowywanie projektów uchwał, zarządzeń, decyzji i wytycznych w zakresie prowadzonych spraw,

3)  właściwe przyjmowanie i załatwianie interesantów,

4)  dokładną znajomość i stosowanie przepisów prawnych oraz wytycznych obowiązujących w powierzonych im dziedzinach,

5)  przestrzeganie terminów załatwiania spraw,

6)  należyte ewidencjonowanie i przechowywanie akt, zbiorów zarządzeń, rejestrów itp.

2. Pracownicy Urzędu ponoszą odpowiedzialność służbową przed Burmistrzem.

3. Szczegółowe kompetencje i obowiązki pracowników określają zakresy czynności.

§ 13. Do zadań wspólnych dla referatu i samodzielnych stanowisk pracy należą następujące zadania, stosownie do merytorycznych właściwości:

1)  opracowywanie projektów planów finansowych i planów rozwoju Gminy, okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań,

2)  przygotowanie projektów uchwał wnoszonych przez Burmistrza pod obrady Zarządu i Rady Gminy oraz projektów zarządzeń Burmistrza,

3)  przygotowywanie dla potrzeb Rady Miasta i Gminy, Zarządu, Burmistrza oraz innych upoważnionych organów i władz informacji, analiz i oceny,

4)  załatwianie skarg, wniosków i postulatów ludności oraz zgłoszonych interpelacji radnych, posłów, senatorów,

5)  prowadzenie i aktualizowanie zbioru przepisów prawnych,

6)  realizowanie zadań z zakresu obronności kraju, wynikających z przepisów prawa,

7)  realizowanie zadań (bez dodatkowych poleceń z własnej inicjatywy) wynikających ze zmieniających się przepisów, z postanowień Rady Miasta i Gminy i jej organów,

8)  współdziałanie z odpowiednimi jednostkami organizacyjnymi w Urzędzie i z poza Urzędu dla właściwego rozpoznania i załatwienia sprawy,

9)  przygotowywanie odpowiedzi na wystąpienia, wnioski i zalecenia pokontrolne,

10)  uczestniczenie w posiedzeniach Rady Miasta i  Gminy, Komisji Rady Gminy i Zarządu, stosownie do polecenia Kierownictwa Urzędu,

11)  prowadzenie zakupu dóbr i usług w trybie ustawy o zamówieniach publicznych oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.

§ 14. 1. Czynności kancelaryjne w Urzędzie, obieg korespondencji i zasady podpisywania pism reguluje rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz.U. Nr 112, poz. 1319).

2. Bieg korespondencji niejawnej określa ustawa z 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. Nr 11, poz. 95).

3. Obowiązujące zarządzenia wewnętrzne, informacje i zawiadomienia podawane są do wiadomości pracowników, zgodnie z przyjętymi w Urzędzie zasadami obiegu informacji.

§ 15. Czynności o charakterze przygotowawczym i techniczno kancelaryjne są wykonywane na poszczególnych stanowiskach we własnym zakresie.

Szczegółowe zakresy działania komórek organizacyjnych Urzędu

§ 16. Do zakresu działań Skarbnika i nadzorowanego przez niego Referatu Finansowego należy:

1)  współpraca w trybie sporządzania projektu rocznego budżetu gminy oraz przedkładanie go w obowiązującym zakresie do uchwalenia,

2)  przekazywanie pracownikom samorządowym wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektem planu budżetowego,

3)  nadzór nad realizacją budżetu oraz okresowe informowanie organów gminy o przebiegu tej realizacji,

4)  współpraca z organami administracji rządowej, samorządowej powiatu i województwa, Urzędami Skarbowymi, Urzędem Statystycznym, Regionalną Izbą Obrachunkową oraz Oddziałami ZUS w zakresie budżetu,

5)  dokonywanie analizy budżetu i informowanie Zarządu o jego realizacji,

6)  dokonywanie kontroli finansowej i organizowanie obiegu dokumentów finansowych,

7)  kontrasygnowanie dokumentów stanowiących podstawę do wydawania środków finansowych oraz innych świadczeń majątkowych,

8)  informowanie Radę Miasta i Gminy oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej o odmowie złożenia kontrasygnaty względnie sytuacji, która taką odmowę mogła spowodować,

9)  współpraca z gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie budżetu,

10)  opracowywanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawie budżetu i dokonywanych w budżecie zmian,

11)  prowadzenie rozliczeń z sołtysami,

12)  przedstawienie propozycji co do mienia sołeckiego i nadzorowania jego zarządzeniem,

13)  wskazywanie sposobu zabezpieczenia mienia komunalnego,

14)  realizowanie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego i finansach publicznych, ordynacji podatkowej oraz opłacie skarbowej,

15)  przygotowywanie projektów uchwał w sprawach podatków i opłat lokalnych i prowadzenie kontroli w tym zakresie,

16)  negocjowanie z organami administracji rządowej i samorządowej wysokości środków finansowych na przyjmowane bądź przekazywane zadania zlecone,

17)  obsługa zadań zleconych w zakresie administracji rządowej i samorządowej, w tym także wyborów, referendów i spisów,

18)  nadzór finansowy nad realizacją zadań inwestycyjnych, realizowanych ze środków budżetowych, społecznych oraz pochodzących z dotacji,

19)  opracowanie projektu zakładowego planu kont,

20)  prowadzenie księgowości syntetycznej i analizowanie budżetu i środków pozabudżetowych,

21)  sporządzanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu,

22)  sporządzanie bilansu,

23)  opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych, dotyczących zasad przeprowadzania i rozliczania inwestycji,

24)  aktualizacja wyceny środków trwałych,

25)  obsługa finansowa zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej, systemie oświaty i kultury,

26)  obsługa finansowa zadań wynikających z ustawy o zasiłkach rodzinnych i pielęgnacyjnych,

27)  obsługa finansowa zadań wynikających z ustawy o dodatkach mieszkaniowych,

28)  nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne oraz jednostki nie bilansujące samodzielnie,

29)  wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,

30) prowadzenie operacji kasowych Urzędu poprzez przyjmowanie wpłat gotówkowych i dokonywanie wypłat,

31)  obsługa kasy Urzędu,

32) prowadzenie kart gospodarstw i kart nieruchomości z wykorzystaniem techniki komputerowej,

33)  prowadzenie wymiaru łącznych zobowiązań pieniężnych oraz podatków i opłat lokalnych,

34)  zakładanie kontokwitariuszy oraz ich bilansowanie,

35)  sporządzanie sprawozdań podatkowych,

36)  prowadzenie pełnej dokumentacji w zakresie ulg podatkowych,

37)  prowadzenie rachunkowości podatkowej,

38) zapewnianie terminowego ściągania należności podatkowych poprzez wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych,

39) współdziałanie z właściwymi jednostkami w zakresie wymiaru podatków i opłat,

40) współdziałanie z Urzędami Skarbowymi w zakresie prowadzonej egzekucji należności,

41) rozliczanie sołtysów z zainkasowanych zobowiązań pieniężnych i naliczanie im należnej prowizji,

42) rozliczanie innych osób upoważnionych do inkasowania należności jak np.: za opłatę miejscową, opłata targowa itp.

43) rejestracja działalności gospodarczej,

44) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

45) wydawanie bonów paliwowych

46) realizacji innych zadań wynikających z przepisów prawa

§ 17. Do zakresu stanowiska ds. rolnictwa, drogownictwa, ochrony środowiska, gospodarki komunalnej należy:

1)  wykonywanie zadań z zakresu rolnictwa, a w szczególności:

    a) prowadzenie spraw oraz przygotowanie decyzji administracyjnych dotyczących podziału nieruchomości i spraw z zakresu scalania i wymiany gruntów,

b) prowadzenie spraw z zakresu ochrony zwierząt współdziałając w tym zakresie z odpowiednimi instytucjami i organami, w tym m.in.:

–  za rażące zaniedbania lub okrutne traktowanie zwierząt odebranie właścicielowi i przekazanie pod opiekę innej osoby lub schroniska,

–  wydawanie zezwoleń na utrzymanie psa rasy uznanej za agresywną,

–  inspirowanie działań zmierzających do zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom,

c)  prowadzenie spraw z zakresu zwalczania chorób zakaźnych z wydawaniem świadectw miejsca pochodzenia zwierząt oraz ich znakowania,

–  wykonywanie nadzoru nad całością spraw związanych z wydawaniem świadectw miejsca pochodzenia zwierząt oraz ich znakowania,

–  współpraca przy wykrywaniu i likwidowaniu chorób zakaźnych zwierząt,

d) prowadzenie spraw z zakresu ustawy "Prawo wodne" w tym m.in.:

–  rozstrzyganie sporów o przywróceniu stosunków wodnych na gruntach do stanu poprzedniego,

–  nakazywanie wybudowania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem lub zabronieniem wprowadzenia ścieków do wody,

–  ograniczanie w wypadku niedoboru wody na określonym obszarze, pobierania do innych celów wody przeznaczonej na zaopatrzenie ludności,

e)  współpraca z instytucjami i służbami pracującymi na rzecz rolnictwa,

f)  wykonywanie nadzoru nad funkcjonowaniem urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę (ścisła współpraca z konserwatorem inkasentem w tym również aktualizacja, kompletowanie i przechowywanie pozwoleń wodno-prawnych),

g)  ustalanie należności opłat za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia oraz za ścieki wprowadzone do kanalizacji gminnej, w tym bieżąca aktualizacja przyłączy na podstawie umów cywilnoprawnych,

i)     prowadzenie ewidencji umów dzierżawny nieruchomości i aktualizacja czynszów,

j)     przygotowanie i prowadzenie (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa) procedur w zakresie zbywania, nabywania i obciążenia nieruchomości stanowiących mienie komunalne,

k)   wykonywanie dla potrzeb Urzędu wyrysów, odpisów, wyciągów, itp. Z operatu ewidencji gruntów,

2)  wykonywanie zadań z zakresu ochrony środowiska, a w szczególności:

a)  prowadzenie spraw z zakresu ustawy "O ochronie i kształtowaniu środowiska" oraz ustawy "O utrzymaniu czystości i porządku w gminach" w tym m.in.:

 b) podejmowanie działań zmierzających do utrzymania porządku i czystości na terenie gminy,

        c) wykonywanie nadzoru nad parkami,

        d) prowadzenie spraw dotyczących zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów oraz kar za samowolne ich usuniecie,

         e) prowadzenie rejestru decyzji dotyczących kar pieniężnych za naruszanie wymagań ochrony środowiska,

         f) likwidowanie składowania odpadów w miejscach do tego nie przeznaczonych,

         g) tworzenie warunków do selektywnej zbiórki, segregacji i składowania odpadów przygotowanych do wykorzystania,

         h) wydawanie zezwoleń na wykonywanie usług w zakresie usuwania odpadów komunalnych,

          i)wyrażanie zgody na miejsce oraz sposób gromadzenia odpadów,

3)   Wykonywanie zdań z zakresu drogownictwa, a w szczególności:

a)  przygotowanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowiska gminy dotyczących zaliczenia dróg (ulic) do poszczególnych kategorii,

b) projektowanie przebiegu dróg,

c)  budowa, modernizacja i ochrona dróg gminnych, w tym m.in.:

–  wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego,

–  orzekanie o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego w razie naruszenia,

d) prowadzenie ewidencji dróg i mostów,

e)  nadzór nad obsługą oświetlenia ulicznego,

§ 18. Do zakresu stanowiska ds. promocji, gospodarki mieszkaniowej i opieki zdrowotnej należy:

 a)  prowadzenie całokształtu spraw zawiązanych z promowaniem gminy,

 b)  podejmowanie działań zmierzających do integracji z Unią Europejską,

c)      przyjmowanie wniosków  i wydawanie decyzji przyznających dodatek mieszkaniowy,

d)      opracowywanie wniosków do fundacji, funduszy itp.

e)      współpraca ze stowarzyszeniami, klubami, szkołami,

f)        prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury,

g)      nadzór nad działalnością biblioteki i świetlic wiejskich

Ponadto do zakresu zadań stanowiska należą sprawy z zakresu opieki zdrowotnej

 

§ 19. Do zakresu stanowiska kierownika USC należy:

1. Wykonywanie obowiązków kierownika Urzędu Stanu Cywilnego tj. prowadzenie spraw wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, przepisów szczególnych, a zwłaszcza:

1)  załatwianie spraw związanych z zawieraniem małżeństw,

2)  prowadzenie spraw związanych z zawieraniem małżeństw,

3)  prowadzenie spraw związanych z rejestracją urodzeń i zgonów,

4)  prowadzenie archiwum ksiąg stanu cywilnego,

5)  wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego,

6)  wydawanie decyzji administracyjnych w oparciu o prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeks rodzinny i opiekuńczy,

7)  współpraca z innymi USC, ewidencją ludności, w zakresie rejestracji stanu cywilnego, komórkami dowodów osobistych oraz instytucjami.

§ 20. Do zakresu stanowiska ds. obronnych, ogólnych, organizacyjnych i kadrowych należy:

 1. Wykonywanie zadań wojskowych w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami, w szczególności:

1)  przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,

2)  współudział w prowadzeniu poboru,

3)  wydawanie decyzji o uznaniu poborowego za jedynego żywiciela rodziny,

4)  prowadzenie spraw związanych z wypłacaniem zasiłków dla rodzin żołnierzy.

2. Wykonywanie zadań dotyczących obronności Kraju w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami, w tym:

1)  prowadzenie spraw związanych z nakładaniem i wykonywaniem świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony Kraju,

2)  prowadzenie spraw wynikających z realizacji akcji kurierskiej,

3)  opracowanie i aktualizowanie Gminnego Programu Mobilizacji Gospodarki,

4)  opracowanie i utrzymywanie w stałej aktualności dokumentacji planistyczno-organizacyjnej na czas wojny,

5)  prowadzenie dokumentacji zestawów zadań dotyczących podwyższonej gotowości obronnej państwa,

6)  prowadzenie spraw związanych z postępowaniem reklamacyjnym,

7)  prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru,

8)  organizowanie i prowadzenie szkolenia obronnego,

9)  koordynowanie realizacji zadań obronnych przez komórki organizacyjne Urzędu i inne jednostki gminne.

3. Wykonywanie zadań obrony cywilnej i powszechnej samoobrony w zakresie określonym odrębnymi przepisami, w tym:

1)  planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,

2)  tworzenie i przygotowywanie do działania formacji obrony cywilnej,

3)  przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania,

4)  opracowywanie planu obrony cywilnej gminy oraz nadzór nad opracowaniem planów jednostek organizacyjnych z terenu gminy,

5) organizowanie i prowadzenie szkoleń ludności z zakresu powszechnej samoobrony,

6)  przygotowanie ewakuacji (przyjęcia) ludności,

7)  dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań,

8)  prowadzenie spraw związanych z nakładaniem świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej,

9)  prowadzenie dokumentacji dotyczącej gospodarki sprzętem oraz nadzór nad zapewnieniem odpowiednich warunków przechowywania, konserwacją i eksploatacją obrony cywilnej.

4. Prowadzenie kancelarii tajnej.

       5.  Prowadzenie archiwum zakładowego oraz rejestru pieczęci urzędowych.

       6.  Planowanie i ewidencja urlopów pracowników.

       7.  Załatwianie spraw związanych z zarządem, utrzymaniem wyposażenia budynku administracyjnego i innych lokali Urzędu.

       8.  Zaopatrzenie materiałowo-techniczne Urzędu (zakup) i przechowywanie oraz wydawanie pracownikom materiałów biurowych, środków ochrony zdrowia, utrzymania czystości, bezpieczeństwa i higieny pracy.

       9. Nadzorowanie utrzymania w czystości pomieszczeń biurowych i posesji Urzędu.

       10. Nadzorowanie przestrzegania przez pracowników zasad ochrony p.poż oraz bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym wykonywanie zadań służby bhp wynikających ze stosownych przepisów prawa pracy.

       11. Nadzorowanie utrzymania w należytym stanie i sprawności maszyn, urządzeń i sprzętu biurowego.

       12. Zaopatrzenie Urzędu w druki powszechnego użytku.

       13. Obsługa urządzeń poligraficznych w Urzędzie i prowadzenie w tym celu dokumentacji.

       14. Nadzorowanie zabezpieczenia mienia Urzędu w tym również zabezpieczenia p.poż.

15. Wydawanie zezwoleń na zgromadzenia i zabawy publiczne.

16. Współdziałanie z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego.

17. Wykonywanie zadań z zakresu ochrony p.poż. w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami, w tym m.in.:

1)  współudział przy zapewnianiu ochotniczym strażom pożarnym środków p.poż, odzieży specjalnej i umundurowania,

2)  współudział ze Skarbnik w zakresie rozliczania kierowców i mechaników ze zużytego paliwa i innych zakupionych materiałów,

3)  współudział przy zapewnianiu na terenie gminy miejsc poboru wody do gaszenia pożarów

        18. Prowadzenie spraw osobowych dyrektorów (kierowników) jednostek organizacyjnych gminy.

         19. Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu.

      20. Prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami i doskonaleniem zawodowym pracowników.

            § 21. Do zakresu stanowiska ds. obsługi Rady i spraw obywatelskich  należy:

1. Wykonywanie zadań związanych z wyborami do Rady Gminy, Sejmu i Senatu RP oraz jednostek pomocniczych gminy i innych organów stosownie do obowiązujących przepisów, a także zadań związanych z referendum.

2. Prowadzenie prac związanych z:

  1)  obsługą Zarządu,

  2)  obsługą Rady Gminy,

  3)  obsługą komisji Rady Gminy,

  4)  obsługą jednostek pomocniczych.

3. Prowadzenie ewidencji uchwał Zarządu i Rady Gminy, wniosków komisji, interpelacji i wniosków radnych oraz postulatów i wniosków wyborców - czuwanie nad terminowym ich załatwieniem.

4. Udział w opracowywaniu projektów uchwał Zarządu i Rady Miasta i Gminy, wniosków i opinii komisji w merytorycznych i organizacyjnych sprawach.

5. Opracowywanie w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Rady Miasta i Gminy i Zarządu informacji, ocen i wniosków dla ich potrzeb.

6. Organizowanie, w zakresie wskazanym przez Radę Miasta i Gminy, przeprowadzania konsultacji społecznej nad projektem rozstrzygnięć podanych konsultacji oraz podawanie wyników do wiadomości publicznej.

3. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o obywatelstwie R.P. oraz ustawy o zmianie imion i nazwisk.

4. Wykonywanie zdań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, a zwłaszcza:

 1)  prowadzenie gminnego zbioru meldunkowego,

 2)  przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych,

 3)  nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny meldunkowej i postępowaniem egzekucyjnym,

 4)  przechowywanie dokumentacji,

 5)  współdziałanie z CBA, WUS oraz Wojewódzkim Ośrodkiem Informatyki - Terenową Bazą Danych,

 6) Wydawanie dowodów osobistych,

 7)  Prowadzenie rejestru wyborców.

 8) Sprawdzanie i nadzór nad listami wyborczymi w sprawach wyborów i referendum.

 

 § 22. Do zakresu stanowiska ds. oświaty i wychowania należą:

  1.  Prowadzenie spraw związanych z organizacją konkursów na stanowisko dyrektorów szkół.

  2.  Analizowanie i przedstawianie opinii Zarządowi w sprawie projektów arkuszy organizacyjnych szkół przed ich zatwierdzeniem.

  3.  Prowadzenie spraw związanych z organizowaniem, nadzorowaniem i likwidacją placówek oświatowo-wychowawczych.

  4.  Prowadzenie spraw osobowych wynikających ze stosunku pracy dyrektorów placówek oświatowo-wychowawczych.

  5.  Przeprowadzanie całej procedury związanej z przeprowadzeniem oceny pracy dyrektorów placówek oświatowo-wychowawczych przez organ prowadzący.

  6.  Realizowanie zadań związanych z nadawaniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego przez organ prowadzący.

  7.  Współpraca z organami nadzorującymi pod względem pedagogicznym i dydaktycznym.

  8.  Nadzór nad realizacją świadczeń wynikających z Karty Nauczyciela.

  9.  Wykonywanie innych zadań przypisanym Gminie względem placówek oświatowo - wychowawczych wynikających z ustawy "O systemie oświaty", "Karty Nauczyciela" i innych przepisów prawa oświatowego.

§ 23. Do zakresu stanowiska ds. inwestycji, budownictwa, zagospodarowania przestrzennego należy: 

1) wykonywanie zadań z zakresu gospodarki komunalnej i inwestycji, a w szczególności:

a)  przygotowywanie i prowadzenie inwestycji gminnych,

b) prowadzenie dokumentacji technicznej inwestycji gminnych oraz dokumentacji z przetargów organizowanych w trybie ustawy o zamówieniach publicznych

–  prowadzenie centralnego rejestru umów i zleceń,

c)  nadzór nad miejscami pamięci narodowej,

d) utrzymanie gminnych obiektów użyteczności publicznej w ścisłej współpracy z kierownikami jednostek organizacyjnych gminy,

e)      prowadzenie książki obiektów budowlanych,

2) wykonywanie zadań z zakresu gospodarki przestrzennej, a w szczególności: ) 

a)  przygotowywanie materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

b) przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania projektów planów zagospodarowania przestrzennego,

c)  koordynowanie i obsługa działań związanych z uzgodnieniami projektu planu oraz wprowadzeniem ewentualnie zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

d) wydawanie wypisów i wyrysów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

e)  prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

f)  prowadzenie spraw związanych z oceną zmian w zagospodarowaniu przestrzennym,

g)  wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

h)  prowadzenie rejestru wydanych decyzji,

i)   wykonywanie zadań wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami w odniesieniu do spraw mających związek z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

j)  wykonywanie zadań wynikających z ustawy  „Prawo ochrony środowiska”,   

3) wykonywanie zadań wynikających z ustawy "Prawo energetyczne", a w szczególności:

a)  planowanie i organizacja zaopatrzenia w ciepło na obszarze gminy,

b) planowanie i organizacja oświetlenia miejsc publicznych.

4)      Prowadzenie spraw nazewnictwa ulic i placów.

5)      Przygotowanie gminnych inwestycji (kosztorysy, założenia do projektu, rozliczanie robót)

§ 24. Do zakresu stanowiska ds. obsługi sekretariatu należy w szczególności:

  1.  Obsługa kancelaryjna Urzędu w zakresie przyjmowania i wysyłania korespondencji.

  2.  Obsługa organizacyjno-techniczna przyjęć interesantów przez Burmistrza i Sekretarza.

  3.  Prowadzenie ewidencji aktów prawnych władz centralnych i zarządzeń (okólników) Burmistrza Gminy.

  4.  Prowadzenie centralnej ewidencji skarg, wniosków i listów obywateli oraz przekazywanie ich do załatwienia, kontrola terminów realizacji i udzielania odpowiedzi, sporządzanie okresowych sprawozdań ze sposobu załatwienia.

  5.  Kompletowanie protokołów z kontroli zewnętrznej oraz kontrola stanu realizacji zadań wynikających z zaleceń pokontrolnych.

  6.  Załatwianie spraw związanych z wykonywaniem przez Burmistrza funkcji reprezentacyjnych.

7. Prowadzenie listy obecności i książki wyjść pracowników w godzinach pracy oraz rejestru delegacji służbowych.

8. Obsługa techniczno-biurowa narad i zebrań organizowanych przez Burmistrza.

  9.   Prowadzenie biblioteki zakładowej.

    § 25. Do zakresu stanowiska ds. obsługi prawnej należy:

1. Udzielanie pomocy w opracowywaniu projektów przepisów gminnych zwłaszcza uchwał Zarządu i Rady Gminy.

2. Udostępnienie przepisów prawnych i informowanie o zmianach przepisów realizowanych.

3. Informowanie o uchybieniach w zakresie przestrzegania prawa przez Urząd, Zarząd lub Radę Gminy.

4. Udzielanie porad prawnych i opinii pracownikom Urzędu w przypadku zgłoszenia wątpliwości.

5) Opiniowanie:

  1)  projektów uchwał Zarządu i Rady  Miasta i Gminy oraz zarządzeń Burmistrza,

  2)  spraw szczególnie skomplikowanych,

  3)  zawarcia umowy długoterminowej, nietypowej lub dotyczącej przedmiotu znacznej wartości.

  4)  rozwiązywanie z pracownikiem stosunku pracy bez wypowiedzenia,

  5)  odmowy uznania zgłoszonych roszczeń,

  6)  spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi,

  7)  zawarcia umowy w sprawach majątkowych,

  8)  umorzenia wierzytelności,

  9)  zastępstwo procesowe przed sądem w sprawach dotyczących Urzędu, Zarządu i Rady Miasta i Gminy.

 10) wykonywanie innych zadań należących ustawowo do obowiązków radców prawnych.


cd. -> str 3

  Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting: INTERmedi@